Ga naar:
Ons nieuws Over ons- Joep van Zijl- Alexandra Sweers- Visie en missie- Geschiedenis- Ons netwerkOns aanbod- Wij vertellen uw verhaal- Brand Journalist in uw bedrijf- Training Brand Journalism en Nieuws Maken- Training Communiceren over de dood- Masterclass Stop selling, start telling- Journalistieke quick scan- Opiniëren en Agenda Setting- Handboek voor opiniemakersOnze klantenContact

‘Branded journalism begint met geloof’

Vertrouwen en geduld zijn volgens Jos Govaart belangrijke voorwaarden voor branded journalism. ‘Als je een goede content strategie hebt, duurt het een jaar tot anderhalf jaar voordat het effect sorteert.’

11/7
> Lees verder

‘Hoe dan ook, wees er niet geheimzinnig over’

Wilma Haan staat pal voor onafhankelijke, kritische journalistiek. Tegelijkertijd heeft ze geen moeite met branded journalism. Ze ziet juist voordelen in de combinatie. ‘Je zou kunnen zeggen dat juist nu de journalistieke ethiek weer wordt aangescherpt.’

4/7
> Lees verder
De Nieuwsmakers @DeNieuwsmakers 5-7-2017
Niks mis met #brandedjournalism vindt @WilmaH 'Juist nu wordt de journalistieke ethiek weer aangescherpt.’ https://t.co/GjbOBTNgFA

‘Reclame werkt niet meer zoals vroeger’

Ebele Wybenga denkt dat de woorden “Dit gaat niemand lezen”, vaker tegen adverteerders moeten worden gezegd. ‘Het is wanhopig als je denkt dat er zonder slogan in je verhaal, niks van je boodschap blijft hangen.'

7/6
> Lees verder

‘Branded artikelen worden soms even goed gelezen’

Het branded content team van NRC praat op dezelfde manier met de NRC-lezer als de hoofdredactie. Maar dan in opdracht van een merk. Dat je daar heel duidelijk over bent, is essentieel, stelt director Wilfred Mons.

30/5
> Lees verder
Joep van Zijl @JoepUitvaart 27-7-2017
Funeral for youngest Manchester victim Saffie Roussos https://t.co/6zeZ0Fc81y

‘Iemand moet zijn hoofd op het hakblok leggen’

‘Weet je nog dat Adam Curry in 1987 wegging bij Countdown? Hij ging naar Amerika en zei: met het internet kan straks iedereen een eigen zender beginnen. Ik keek ernaar en dacht: dat kan niet.’ Dertig jaar later weet Cor Hospes het zich nog te herinneren.

22/5
> Lees verder

Social enterprises vragen niet om aandacht, maar krijgen het

Bedrijven die maatschappelijke vraagstukken aanpakken en met kleine stapjes wereldproblemen willen oplossen, worden als inspirerend gezien. Ze vragen niet om aandacht, maar krijgen het.   

8/11
> Lees verder

Merken en consumenten zitten in relatiecrisis Vooral in Nederland

Wat heb je aan consumenten die toevallig voor je merk kiezen als je ook consumenten kan hebben die altijd voor je merk zullen kiezen vanuit een stevige relatie? Uit onderzoek van PR-bureau Edelman blijkt dat merken en consumenten wereldwijd, maar vooral in Nederland, in een relatiecrisis zitten.

13/9
> Lees verder
Retweeted by Opiniestukken
NRC Opinie @nrc_opinie 20-9-2017
RT @nrc_opinie: Het is de taak van Nederland om de risico's van Duitse compromissen in de EU te belichten, schrijft @adriaanschout https://…

Zo doe je dat met Facebook Live Net als The Rock

Echter dan echt kan het niet worden wanneer je je verhaal via live streaming vertelt. Dat kan behoorlijk laagdrempelig met Facebook Live. Voordat je begint, lees dan even deze tips.

29/8
> Lees verder

Opiniestuk Gay Pride ook in het Engels te lezen

Het opiniestuk dat Joep van Zijl schreef over marketinguitingen van gayvriendelijke bedrijven vlak voor de jaarlijkse Gay Pride is vertaald naar het Engels.

15/8
> Lees verder

Vox ziet verhalen als producten Hoe een interview een beleving wordt

Hoe maak je een totaalbeleving van een interview met presidentskandidaat Hillary Clinton? De Storytelling Studio van de Amerikaanse nieuwssite Vox deed het.

11/8
> Lees verder