Ga naar:
Ons nieuws Over ons- Joep van Zijl- Alexandra Sweers- Visie en missie- Geschiedenis- Ons netwerkOns aanbod- Wij vertellen uw verhaal- Brand Journalist in uw bedrijf- Training Brand Journalism en Nieuws Maken- Training Communiceren over de dood- Masterclass Stop selling, start telling- Journalistieke quick scan- Opiniëren en Agenda Setting- Handboek voor opiniemakersOnze klantenContact
Dragers schouderen de kist en brengen de overledene naar zijn laatste rustplaats. (Copyright Frank Jansen Fotografie - 06 51 71 57 53)
Frank Jansen
Klik voor meer >
Over deze foto >

Training Communiceren over de dood Niemand koopt graag een uitvaart

Op de onderwerpen sterven, dood en rouw rust nog altijd een taboe. In de training 'Communiceren over de dood' leert Joep van Zijl (hoofdredacteur van Vakblad Uitvaart) u om ook met deze gevoelige thema's media, publiek en potentiële klanten te bereiken.

 

De training is volledig toegespitst op uitvaartondernemers, uitvaartbegeleiders en communicatieprofessionals in de uitvaartbranche.

Training Communiceren over de dood

Niemand koopt graag een uitvaart en op de onderwerpen sterven, dood en rouw rust nog altijd een taboe. Voor uitvaartorganisaties is het een uitdaging om met deze gevoelige thema's media en publiek te bereiken.

 

Nieuwsmaker Joep van Zijl heeft daarom de training Communiceren over de dood ontwikkeld. Als hoofdredacteur van Vakblad Uitvaart heeft hij de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met hoe uitvaartorganisaties naar buiten treden.

 

 

Tijdens de training krijgt u inzicht in de voor velen vaak onbekende mogelijkheden om onder de aandacht van media en publiek te komen. U leert een goed verhaal te vertellen en delen in plaats van een reclameboodschap te zenden. Ook leert u hoe u zichzelf beter en op een onderscheidende manier presenteert, zodat potentiële klanten aan u denken als het verdrietige moment daar is.

 

De training is volledig toegespitst op uitvaartondernemers, uitvaartbegeleiders en communicatieprofessionals in de uitvaartbranche.

 

 

Tijdens de training krijgt u onder meer antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe maak ik nieuws als organisatie en wat levert het mij op?
  • Wat is nieuws en waar haal ik het vandaan?
  • Wat is een goed verhaal en wat zijn goede foto’s?
  • Wat is waardevolle informatie en wat is reclame?
  • Hoe vraag ik aandacht voor gevoelige thema's? Hoe benut ik kansen en beperk ik risico's?
  • Hoe presenteer ik mijn verhaal en zorg ik dat het wordt opgepikt door media en publiek?
  • Hoe verspreid ik mijn nieuws en hoe gebruik ik daar sociale media bij?
  • Hoe bouw ik een relatie op met potentiële klanten?


De training kan incompany worden gegeven en bestaat uit twee lessen van vier uur. In les 1 worden aansprekende voorbeelden uit de praktijk behandeld. In les 2 gaan de deelnemers zelf aan de slag met communiceren over de dood en nieuws maken voor hun eigen bedrijf. Bij voldoende aanmeldingen worden groepslessen voor zzp’ers en medewerkers van bedrijven verzorgd op het kantoor van De Nieuwsmakers in Amsterdam.

 

Prijs: € 795,- (excl. BTW) p.p.

 

Wilt u meer informatie of een incompany aanbod op maat?

We laten u graag weten wat er mogelijk is.

ZONDER INHOUD GEEN AANDACHT